Laatste update vanuit Tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Winnie Versol - WaarBenJij.nu Laatste update vanuit Tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Winnie Versol - WaarBenJij.nu

Laatste update vanuit Tanzania

Door: winnie

Blijf op de hoogte en volg Winnie

29 September 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Alweer een tijd geleden, maar hier weer eens een korte update over het reilen en zeilen van mijn Afrikaanse bestaan. Ik zit in ons kantoortje in Dar es Salaam, wat eigenlijk mijn kantoortje niet meer echt is, want mijn werkplek is de komende maanden in Lusaka, Zambia! Maar toch voelt het hier in Tanzania gelukkig nog wel als thuis, al waren alle bedden bij terugkomst uit Nederland vanochtend vroeg bezet door dakloze Nederlanders die Laura had opgevangen in ons huis wat soms meer weg heeft van een asiel ;-) Hartstikke gezellig, en bij Laura in bed was nog plek zat.

Vandaag is even een bijkom-dag. Net terug uit Nederland waar we een week lang met alle countrycoördinatoren in een mooi huis in de Achterhoek hebben zitten brainstormen, plannen maken, strategieën uitdenken, interessante trainingen kregen (o.a. over time-management, erg nuttig hier in Afrika!) en natuurlijk met de nodige team-building-biertjes en films op de beamer. Daarna zijn we nog 3 dagen naar een enorme zonne-energie conferentie en beurs in Hamburg geweest, waardoor we allemaal volledig op de hoogte zijn van de nieuwste technieken en ontwikkelingen. Helaas zijn er weinig bedrijven die zich op Afrika richten, naast de enorme projecten in de Sahara natuurlijk. Maar toch was het erg interessant om te zien wat een enorme industrie het is! En hopelijk hebben we een paar organisaties kunnen overtuigen van het potentieel van de Afrikaanse markt.

Na het ‘verplichte’ gedeelte had ik nog een paar dagen om mijn tas weer in te pakken en Nederland te doorkruisen voor vrienden en familie, en gisteren stond na een afstudeerfeestje in Eindhoven het vliegtuig alweer klaar. Wat ik overigens bijna gemist heb door een plotselinge seinstoring bij Den Bosch. Na een halfuur stilstaan reed ie weer achteruit terug naar Eindhoven. Aaahh..!! Maar gelukkig hebben Matthias en Miriam me ‘chap chap’ naar Schiphol vervoerd waardoor ik nog net op tijd was! Niet echt een relaxt vertrek maar de vlucht ging verder prima, met overstap in Cairo, en om half 6 vanochtend stond ik op Tanzaniaanse bodem, met een flinke verkoudheid. Hopelijk geen mexicaanse griep?!

Het is natuurlijk altijd weer leuk om thuis te komen. Het begint hier alweer lekker warm te worden, dus die virussen heb ik er denk ik in no-time uitgezweet! En als ik me beter voel is het dus tijd voor een nieuw avontuur: Zambia! Vanaf hopelijk volgende week verblijf ik 2 maanden in Lusaka om te zien hoe alle activiteiten daar verlopen, een en ander te verbeteren en om de nieuwe country coördinator voor Zambia in te werken.

En verder ga ik me bezig houden met de vraag: wat te doen in 2010! Suggesties zijn welkom.. :)

Kwa heri!

  • 29 September 2009 - 14:26

    Ina:

    Het was heel gezellig om even samen in Nederland te zijn! Ik ga je wel missen in Tanzania hoor... maar zo ver is Zambia ook niet, we vinden er wel wat op!

    Heel veel succes daar!

  • 01 Oktober 2009 - 19:47

    Hoi Winnie:

    Leuk om je weer te lezen!
    Hoorde vandaag dat je in januari bezoek krijgt uit Hengstdijk! Succes in Zambia en met je verkoudheid.
    groetjes, Jeanne Akkermans

  • 05 Oktober 2009 - 06:54

    Elke:

    goede reis terug gehad? Jammer dat ik jullie niet meer kon zien, was het nog gezellig? Geniet van de laatste maanden in je thuis-land, want als ik het zo lees, is dat het echt. Ideeën voor 2010, niet meer dan waar we het in ouddorp over gehad hebben, maar ik zal er over nadenken.

  • 08 Oktober 2009 - 09:01

    Marieke:

    Hoi,

    Jammer dat we elkaar niet konden zien toen je in nederland was!
    Astrid is weer even een maandje thuis en weet ook nog niet wat ze gaat doen. Misschien nog een half jaartje marokko.
    Klaas is weer op zee en ik druk aan het werk. Normale gang van zaken!
    Succes daar!

    Groetjes Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

Afscheid van Afrika

25 December 2009

Avonturen in Malawi!

06 December 2009

Van Zambia naar Malawi: de vakantie is begonnen!

06 November 2009

Wat ik zoal tegenkom in Zambia

14 Oktober 2009

Eerste week in Zambia
Winnie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 76786

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: