Veranderende plannen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Winnie Versol - WaarBenJij.nu Veranderende plannen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Winnie Versol - WaarBenJij.nu

Veranderende plannen

Door: winnie

Blijf op de hoogte en volg Winnie

15 Juli 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Naast vakanties en leuke tripjes (al dan niet voor werk) gebeurt er in Afrika natuurlijk nog veel meer. In de vorige update had ik beloofd daar wat meer over te vertellen. Al valt dat niet mee, want de plannen veranderen dagelijks, zo niet met het uur. Dus steeds als ik eindelijk een paar minuten de tijd had om de gebeurtenissen tussen alle bezigheden door op ‘papier’ te zetten gebeurde er weer iets onverwachts of werden de plannen 90 graden omgegooid. Dit is trouwens typisch voor het werken hier, want alle plannen zijn altijd afhankelijk van tientallen veranderlijke externe factoren… maar dat maakt het nou juist zo leuk! Meestal… Vandaag ben ik op een punt dat de toekomst weer een klein beetje helder wordt in mijn hoofd. Nou ja, toekomst, ik bedoel de komende maanden… Het volgende verhaal is dan ook onder voorbehoud en er kunnen geen rechten aan ontleend worden ;-)

Het oorspronkelijke plan was dat ik tot eind oktober hier in Tanzania zou wonen en werken, dan nog een ruime maand vakantie en vervolgens terug naar Nederland voor een nieuw leven dat nog steeds slechts uit een groot vraagteken bestaat. Dit klinkt wel erg dramatisch, maar dat is het niet hoor!
Maar goed, plannen veranderen dus altijd. Zo ook de bewoners van ons huis. Na lange tijd met z’n tweeën gewoond te hebben, met regelmatig logees zoals Ina en Karin, een uitgebreide mieren- en muizenfamilie en ondertussen minstens 20 andere mensen die we nog een plekje aan de muur beloofd hebben (staat ook nog op de to-do lijst), hebben we nu ook Jacqueline, van de TU in Eindhoven die hier een paar maanden onderzoek doet. En we hebben 3 kamers, dus dat is perfect. Zou je denken. Maar nu is Ronald er ook bijna 3 weken mét Irene en Alesha, hun dochtertje van 9 weken. Vervolgens kwam Willem onze directeur uit Nederland voor een paar dagen logeren, en sinds zondag is mijn opvolger Peter hier. Met als resultaat dat Jacqueline, Laura en ik maar met z’n drieën in de logeerkamer slapen… Hartstikke gezellig! En Alesha heeft er drie tantes bij.

Met Willem hebben we vier lange dagen zitten brainstormen over de toekomst. En die ziet er goed uit! Er zijn mooie ideeën op tafel (lees: strand) gekomen, we gaan komende maanden flink uitbreiden en daarvoor is de huidige kennis natuurlijk erg belangrijk, waaronder die van mij. Want hoewel ik hier nog geen anderhalf jaar werk, de meeste Nederlanders houden het zo lang niet vol. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben nu gepromoveerd tot Country Coördinator (onder luid applaus van m’n collega’s), mag in september naar de Country Coördinator-meeting in Nederland (joepie!), en ik ga daarna naar Zambia verhuizen (gaaf!)! En ergens tussendoor ook nog een trip naar Ethiopië. Over wat er precies allemaal gaat gebeuren schrijf ik nog wel een andere keer, als het wat dichterbij komt, want hoewel er een mooi plan ligt sluit ik eventuele veranderingen niet uit ;-)

M’n ‘definitieve’ terugkomst naar Nederland wordt dus weer even uitgesteld, tot eind januari ofzo, zodat ik nog een paar weken de tijd heb om de toerist uit te hangen. Heb ik meteen de koudste periode overbrugd!

Oja, er is laatst in Uganda een filmpje gemaakt voor de stichting DOEN, een van onze donoren. Vanaf half juli wordt dit uitgezonden op de publieke omroepen. Dus als je Julius met een zonnepaneel op een brommertje voorbij ziet komen op tv, dan is dat mijn collega, en gaat het over het werk dat we hier doen!

Ik moet er vandoor! Met een bank naar een van onze retailers in Chalinze, om te kijken of ze hem een lening willen geven…

Doei!

  • 16 Juli 2009 - 10:56

    Jeanne Akkermans:

    Nou, er zijn wel weer plannen gesmeed daar op het strand! Veel succes met je nieuwe functie en groetjes vanuit een warm :) Hengstdijk.

  • 19 Juli 2009 - 10:12

    Lisette:

    Ha Winnie,
    gaaf dat je gepromoveerd bent! Toen ik je gisteren een mail stuurde, had ik dit stuk nog niet gelezen. Dus niet tot oktober, maar tot jan/feb ;-)!
    Groetjes Lisette

    P.S. Grappig feitje: wij wonnen NSRF in de 4+ in 2003, de ploeg die Annemieke coachte won dit in 2006 en afgelopen NSRF heeft Theta weer de DN4+ gewonnen. Leuk he!

  • 03 Augustus 2009 - 20:31

    Peter:

    We Winnie!

    Vipi? Habari ni nzuri kabisa!

    Superleuk! Ben benieuwd naar alle verhalen.. tot over een paar weken in Uholanzi!

    Tutaonana kesho mwezi!

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2010

Afscheid van Afrika

25 December 2009

Avonturen in Malawi!

06 December 2009

Van Zambia naar Malawi: de vakantie is begonnen!

06 November 2009

Wat ik zoal tegenkom in Zambia

14 Oktober 2009

Eerste week in Zambia
Winnie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 76792

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: